خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/21 - 10:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
در جریان سفر به لبنان؛

هیات پارلمانی کمیسیون امنیت ملی مجلس در مرز لبنان با فلسطین اشغالی حضور پیدا کرد

هیات پارلمانی کمیسیون امنیت ملی مجلس در جریان سفر به لبنان در نقطه صفری مرزی لبنان و فلسطین اشغالی حضور پیدا کرد و از روستای مارون الراس و پارک ایرانیان بازدید به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هیات پارلمانی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ریاست  وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه سفر به لبنان در بوستان ایران واقع در مارون الرأس، نقطه صفر مرزی در جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی حضور یافتند و از فراز بوستان ایران، مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی را نظاره کردند.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم ضمن بازدید از این منطقه، گفت: در سفر به لبنان توفیق شد که در منطقه جبل العامل در جنوب لبنان حضور پیدا کنیم و از روستای مارون الرأس که روستایی نمادین  است، بازدید کنیم.



جلال زاده در توضیح این منطقه افزود: آن سوی مرز، سرزمین های اشغالی است و این سوی مرز پارکی ایرانی است که توسط شهیدان خوش نویس و شاکری تاسیس شده است و هر استانی در این پارک یک غرفه دارد.











حضور هیات پارلمانی درمارون الراس


جلال زاده بیان کرد: از آنجا که ما در در منطقه مرزی با فلسطین اشغالی ایستاده‌ایم، می‌خواهم بیانات امام خمینی (ره) را یادآور شوم که فرمودند «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.» جمله‌ای که بعدها حضرت امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در ادامه آن گفت «به اذن الهی، رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.»



وی همچنین بیان کرد: دورد بر مقاومت، حزب الله و شهیدانی که با خونشان، این منطقه را به جبهه مقاومت ملحق کردند. امیدواریم روزی ایرانی ها از همین مرز به سمت بیت المقدس رفته و نماز پیروزی را در آن مکان مقدس اقامه کنند.



گفتنی است؛ نمایندگان همچنین در پارک ایران، با قرائت فاتحه برای حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و سردار شهید «حسن شاطری» معروف به «حسام خوشنویس» به این دو شهید بزرگوار ادای احترام کردند.



در پایان این بازدید، حاضران قطعه‌ای یادگاری از بقایای بالگرد «یسعور» متعلق به رژیم صهیونیستی به جلال زاده اهدا کردند که حزب‌الله آن را در سال ۲۰۰۶ در منطقه یاطر سرنگون کرده بود.



پایان پیام

  • کد خبر : 366383
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار